Nela Pricop

Identificarea obiceiurilor alimentare greșite și eliminarea lor

Primul pas către o alimentație sănătoasă este să fim conștienți de obiceiurile noastre alimentare actuale și să identificăm acele comportamente care ar putea fi dăunătoare pentru sănătatea noastră. Acestea pot include consumul excesiv de alimente procesate sau bogate în zahăr și grăsimi saturate, faptul că sărim peste mese sau trecem cu vederea necesitatea unor porții echilibrate de fructe și legume.

Iată câteva semne că ar putea fi timpul să revizuim obiceiurile noastre alimentare:

  • consumul excesiv de zahăr și alimente – dacă simți că ești adesea obosit sau ai  fluctuații mari ale energiei, acest lucru ar putea fi legat de consumul excesiv de zahăr sau alimente procesate.
  • ignorarea meselor principale – sărirea meselor principale sau înlocuirea acestora cu gustări nesănătoase poate duce la un aport caloric neechilibrat și poate afecta nivelurile de energie și concentrare.
  • consumul insuficient de apă – deshidratarea poate afecta nu doar starea noastră de hidratare, ci și digestia și funcțiile generale ale corpului nostru.
  • evitarea fructelor și legumelor – o dietă săracă în fructe și legume poate duce la deficiențe de nutrienți și la o slăbire a sistemului nostru imunitar.

După ce am identificat aceste obiceiuri alimentare greșite împreună, în cadrul consultației inițiale, următorul pas este să lucrăm pentru a le elimina și a le înlocui cu obiceiuri sănătoase. Și voi pregăti pentru tine câteva sfaturi practice pentru a te ajuta să faceți această tranziție cât se poate de bună atunci când ne vedem.